Leziuni ale ligamentului cruciat posterior

1b2305db44224759b02bf15adcf65202.jpg

Leziunile ligamentului cruciat posterior

Leziunile ligamentului cruciat posterior apar atunci cand ligamentul este adesea ranit de o lovitura in partea din fata a genunchiului, in timp ce genunchiul este indoit. Acest lucru se intampla adesea in accidentele autovehiculelor si in contactul sportiv. Rupturile acestui ligament tind sa fie lacrimi partiale cu potentialul de a se vindeca pe cont propriu.

Leziunile ligamentului cruciat posterior

Aceste leziuni reprezintă alterarea structurii anatomice normale a ligamentului, fiind întâlnite mai rar decat alte leziuni ligamentare. Mai mult decât atât, de obicei sunt subtile și mai dificil de evaluat decat alte leziuni ligamentare. Cel mai adesea, leziunile de ligament cruciat posterior apar în asociere cu leziuni ale altor structuri din genunchi. Leziunile de ligament încrucișat posterior sunt clasificate în trei grade. Gradul 3 reprezinta ruptura completă.

Spre deosebire de o ruptura de ligament cruciat anterior LIA, ruptura de ligament cruciat posterior suferă de obicei leziuni parțiale cu potențial de vindecare spontană. Pacienții care suferă astfel de leziuni, de obicei pot practica din nou sportul fără a avea probleme de stabilitate articulară.

Spre deosebire de ligamentul cruciat anterior, un ligament cruciat posterior suferă de obicei rupturi parțiale cu potențial de vindecare. Dacă totuși pacientul se prezintă cu ruptura de ligament cruciat posterior și instabilitate cronică articulară, este indicat tratamentul chirurgical.

Astfel, există tratament conservator și tratament chirurgical.

Dacă leziunea este recentă, este posibilă vindecarea fără operație. Medicul ortoped poate recomanda variante terapeutice simple, nechirurgicale.

Simptomele rupturii de ligament cruciat posterior

Simptomele tipice ale rupturii de ligament cruciat posterior sunt:

• Durere cu inflamație care apar constant și rapid după ruptură
  • Inflamație care poate rigidiza genunchiul și poate provoca mersul șchiopătat
  • Mersul dificil
  • Genunchiul este instabil, poate “fugi”