Hernia sportivului

Hernia sportivului

Hernia sportivului apare adesea in timpul sportului care necesita schimbari bruste de directie sau miscari intense de rasucire. Desi o hernie de sport poate duce la o hernie traditionala, abdominala, este un prejudiciu diferit. Hernia sportului este o tulpina sau lacrima de orice tesut moale in partea de jos a abdomenului sau zona inghinala. Deoarece diferite tesuturi pot fi afectate si o hernie traditionala nu poate exista, comunitatea medicala prefera termenul “bigie atletica”.

Publicul larg si mass-media sunt mai familiarizati cu “hernia sportiva”, cu toate acestea, iar acest termen va fi utilizat pentru restul acestui articol.

Hernia sportivului este diagnosticată mai ales pe baza examenului fizic și a discuției cu pacientul (pentru a afla cum a apărut accidentarea, în urma cărei tip de mișcare, etc). Doctorul va examina zona afectată și va sesiza o sensibilitate în zona inghinală sau deasupra osului pubis. Examenul fizic va consta în realizarea unor exerciții, de exemplu, abdomene sau flexarea trunchiului. Dacă este vorba de hernia sportivului, vei resimți o durere în cazul acestor exerciții. În fine, este posibil să fie nevoie și de un RMN sau teste ale oaselor pentru a exclude alte afecțiuni.

Activitatile sportive care implica plantarea picioarelor si rasucirea cu efort maxim pot provoca o ruptura in tesutul moale al abdomenului inferior sau inghinala. Herniile sportive apar in principal in sporturi viguroase, cum ar fi hochei pe gheata, fotbal, lupte, si fotbal.

Tratarea herniei sportivului depinde mult de gravitatea accidentării. Dacă este vorba despre o întindere ușoară, hernia poate fi tratată non-chirurgical. Mai jos sunt câteva forme de tratament a herniei sportivului:

• odihnă – pentru refacerea organismului este nevoie de cel puțin 7-10 zile de odihnă, timp în care aplici gheață sau comprese (în funcție de spune doctorul)
  • terapie fizică – după circa două săptămâni de la accidentare poți începe ședințele de terapie fizică. Exercițiile recomandate de fizioterapeut sunt făcute pentru a crește gradul de flexibilitate și rezistența mușchilor abdominali și ai coapsei
  • medicație anti-inflamatoare – în hernia sportivului, sunt recomandate mai ales ibuprofenul sau naproxenul pentru a reduce umflarea musculară (dacă există) și durerea resimțită. Dacă simptomele persistă, s-ar putea să fie nevoie de injecții cu cortizon